اول از همه، ضریب اصطکاک لنت ها ممکن است در ابتدا کمتر از حد مورد نیاز باشد. یا، با افزایش دمای مخلوط اصطکاک، به شدت کاهش می یابد: چند بار پدال ترمز را با شدت بیشتری فشار می دهید.
بار سوم لنت ترمز گلد 405 گرم شده “شناور” می شوند ماشین کند نمی شود، اگرچه شما پدال را فشار دهید تا کف زمین آویزان شود.
از خود یا فروشنده یک سوال بپرسید: آیا این سازنده لنت های خود را به نوار نقاله هر کارخانه خودروسازی عرضه می کند؟
اگر چنین است، پس می توان به چنین قطعه یدکی بیش از یک قطعه که به نوار نقاله نمی رود اعتماد کرد.
از این گذشته ، اگر خودروساز به محصولات اعتماد کند (و فرصت های بسیار بیشتری برای آزمایش کالاها دارد) ، می توانید مطمئن باشید که لنت های تهیه کننده “اصلی” برای نوار نقاله ناامید نخواهند شد.
مکانیسم های ترمز جلو و عقب باید به درستی تعامل داشته باشند، یعنی باید دارای ویژگی های اصطکاک ثابت باشند.
و مهم نیست که چه نوع مکانیزم های ترمز در پشت هستند دیسک یا درام. به هر حال ، ما ترمزهای درام عقب زیادی داریم لاداها ، کره ای های مقرون به صرفه ، اتومبیل هایی از چین و دیگران به آنها مجهز هستند.
یک سازنده لنت با وجدان قوام ترمزهای جلو و عقب را در نظر می گیرد. بنابراین خرید لنت های یک برند برای هر دو محور توصیه می شود.
هر سازنده دستور تهیه مخلوط اصطکاک خاص خود را دارد. این اوست که ویژگی های مورد نیاز لنت ها و در نهایت ایمنی ما را فراهم می کند.
فرمول مخلوط آستر اصطکاکی شامل 10، 15، گاهی اوقات بیشتر مواد است:
اجزای تقویت کننده برای تقویت پوشش، مواد تشکیل دهنده برای افزایش مقاومت در برابر سایش، پرکننده ها برای اطمینان از ضریب اصطکاک مطلوب و اطمینان از پایداری آن، و موارد دیگر.