ظروف مسی با کالای برای ذخیره آب و پختن غذا زودتر استفاده می شد، زیرا این اعتقاد معنوی بود که مس یک آگاهی الهی را جذب می کند و منتقل می کند که «چایتانیا» نیز نامیده می شود.
رویکرد معنوی به استفاده از ظروف مسی برای ذخیره آب این است که مس و قلع دارای جزء ساتوا-راجا (جزء اساسی خلقت/جهان) هستند که به آب منتقل می‌شود.

با توجه به این موارد می توان گفت قیمت ظروف مسی دست دوم اصفهان برای استفاده بسیار مناسب می باشد.

پیش از این از ظروف مسی و برنجی به دلیل رسانایی بالا استفاده می شد.

رسانایی بالای مخازن مسی باعث کاهش هزینه سوخت می شود. با این حال، یک واکنش شیمیایی بین مس و اکسیژن به نام اکسیداسیون، رگ های مسی را سیاه می کند.

مس همچنین با رطوبت موجود در هوا واکنش می دهد و کربنات مس ایجاد می کند که به صورت زنگ سبز روشن روی سطح دیده می شود.

کربنات مس سمی است و اگر با غذا مخلوط شود می تواند انسان را به شدت بیمار کند. هنگامی که آب برای مدت طولانی در ظروف مسی ذخیره می شود، مس می تواند به مقدار کمی در آب حل شود.

این فرآیند به عنوان “اثر الیگودینامیک” شناخته می شود. کالای با جلوگیری از تماس مستقیم هوا با سطح مس یا برنج از مسمومیت غذایی و سیاه شدن ظروف مسی محافظت می کند.

قلع نیز مانند مس رسانای خوبی برای گرما است، بنابراین استفاده از کالای منجر به از دست دادن رسانایی گرما برای ظرف نمی شود.

کلای باید تقریباً هر دو ماه یکبار روی رگ ها انجام شود. اگر درجه حرارت بالاتر از 425 درجه فارنهایت (218.333 درجه سانتیگراد) باشد، قلع ذوب می شود. همچنین پوشش قلع با گذشت زمان از بین می رود.

برای محافظت از پوشش باید از کفگیرهای چوبی یا سیلیکونی استفاده کرد و از پختن غذاهای اسیدی خودداری کرد.

    1. copper vessel- benefits of drinking copper water

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *