برای پوست های حساس از ماسک جلبک کشی استفاده می شود.

اگر پوست حساسی دارید، باید مراقب ماسک های صورت و ترکیبات آن باشید. درست مانند افرادی که پوست خشک دارند، باید از ماسک های مرطوب کننده نیز استفاده کنید که می توانید روزانه یا سه بار در هفته استفاده کنید. از هر گونه ماسک صورت حاوی مواد شیمیایی و عطر مصنوعی خودداری کنید.

برای پوست بالغ

پوست بالغ می تواند به سرعت خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد، بنابراین به ماسکی نیاز دارید که پوست شما را آبرسانی و شاداب کند. موادی مانند نیاسینامید ممکن است مزایای ضد پیری را ارائه دهد (7). ماسک های لایه بردار حاوی AHA نیز برای شما مفید هستند (6). دو بار در هفته.

علاوه بر این عوامل، قبل از استفاده از ماسک باید شرایط آب و هوایی و فصل را نیز در نظر گرفت. به عنوان مثال، پوست در زمستان خشک می شود، بنابراین ماسک خاک رس به خوبی کار نمی کند. در زمستان به ماسک صورت مرطوب کننده و آبرسان نیاز دارید.

با در نظر گرفتن همه این عوامل، ماسک های صورت باید به طور منظم به عنوان مکملی برای مراقبت روزانه از پوست استفاده شوند. اگر احساس می کنید که روتین مراقبت از پوست شما به سطح بالایی رسیده است یا پوست شما به چیزی اضافی نیاز دارد، ماسک صورت را انتخاب کنید. اما چه مدت باید آن را روی صورت خود بگذارید؟

چه مدت باید ماسک صورت را روی پوست خود بگذارید؟

همیشه دستورالعمل ها و دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید. ماسک های صورت اغلب حاوی مواد فعالی هستند که نباید بیش از 5 تا 10 دقیقه روی پوست باقی بمانند. اگر آن را برای مدت طولانی نگه دارید، همان ماسک صورت می تواند نتایج منفی بدهد. با این حال، برخی از ماسک های صورت از نظر زمان بندی کاملا انعطاف پذیر هستند.

به عنوان مثال، ماسک های صورت یک شبه را می توان یک شبه استفاده کرد. این ماسک ها در هنگام خواب پوست را تغذیه و التیام می بخشد. برخی از آنها حتی رشد کلاژن را افزایش می دهند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشند.

اگر از ماسک های DIY با مواد طبیعی استفاده می کنید، می توانید آن ها را تا زمانی که می خواهید یا تا زمانی که خشک شوند، نگه دارید. با این حال، هنگام استفاده از ترکیبات مرکبات مراقب باشید زیرا می توانند پوست را تحریک کنند. آنها را بیش از 20 دقیقه رها نکنید. اگر پوست حساسی دارید، از ماسک های DIY با ترکیبات مرکبات استفاده نکنید.

البته استفاده زیاد یا طولانی مدت از ماسک یک ممنوعیت جدی است. اما آنها مزایای زیادی دارند. در اینجا یک یادآوری سریع از این است که چرا باید ماسک های صورت را در روال مراقبت از پوست خود بگنجانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *