هدف مطالعه اکتشافی ما بررسی معنای مد برای مردان دانشگاهی از نظر ترجیح، هویت و اجتناب بود. به طور خاص، هدف ما این بود که مشخص کنیم مردان جوان می‌خواهند تیشرت مردانه آستین بلند که کیفیت بالایی داشته باشد را بپوشند.

و همچنین از طریق لباس‌هایشان اجتناب کنند. ما با 15 مرد کالج برای جمع آوری داده ها مصاحبه کردیم. این مطالعه اکتشافی نشان داد که دانشجویان پسر شرکت کننده در این مطالعه مایل به لباسی هستند که راحت باشد.

به آنها اعتماد به نفس بدهد و انتظارات اطرافشان را برآورده کند. نتایج نشان می‌دهد که ترجیحات مد مردان دانشگاهی عمدتاً ناشی از تمایل به راحتی و پایبندی به هنجارها است. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان در مطالعه از انواع خاصی از لباس‌ها به دلیل عدم تطابق لباس با سبک آن‌ها اجتناب کردند.

بیزاری آن ها از لباس هایی که می توانست به عنوان لباس های جایگزین، گانگستری یا همجنس گرا تلقی شود، نشان می دهد که این مردان تلاش می کردند از لباس هایی که هویتی غیر انطباق، غیرحرفه ای یا غیرعادی را نشان می دهد اجتناب کنند. مطابق با یافته‌های ما، ما دانشگاه‌ها را تشویق می‌کنیم.

که دانشجویان را آموزش دهند تا از داشتن کلیشه‌های منفی علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار و همجنس‌گرایان جلوگیری کنند. تلاش‌های آموزشی مستمر را می‌توان از طریق دوره‌هایی انجام داد که بیزاری از گروه‌های قومیتی را کاهش می‌دهد.

بررسی مختصری از ادبیات روانشناسی اجتماعی لباس نشان می دهد که زنان جوان بیشتر از مردان در تحقیق شرکت می کنند (Kwon 1997; Kaiser 1997; Crane 2000). این ممکن است.

به این دلیل باشد که تعداد زنان در رشته طراحی لباس و تجارت پوشاک بسیار بیشتر از مردان است و بنابراین به عنوان شرکت‌کنندگان در تحقیق آسان‌تر از مردان در دسترس هستند. صرف نظر از اینکه چرا تحقیقات پوشاک زنان بیشتری را به عنوان شرکت کننده در پژوهش شامل می شود، این تمرکز بر روی زنان منجر به کمبود تحقیقات در مورد مردان جوان شده است.

در تأیید این موضوع، ریلی و راد (2007) گزارش دادند که تحقیقات ترجیحات و عادات لباس مردان را به میزان کمتری نسبت به زنان بررسی کرده است. با استثناهای نادر (به عنوان مثال، فریت و گلیسون 2004؛ هاتکوت و کیم 2008)، ایده های مردان در مورد مد و اهمیت آن در زندگی نادیده گرفته شده است.

علیرغم تحقیقات محدود روی مردان جوان، گروه های مصرف کننده متشکل از مردان کالج برای بازاریابان تجاری از نظر هزینه برای پوشاک و لوازم جانبی مردانه مهم هستند. طبق آمار Statista، در سال 2012 هزینه های مربوط به کالاهای پوشاک مردانه در ایالات متحده 22.2 میلیارد دلار بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *