گردو که در میان آجیل منحصر به فرد است، حاوی بالاترین میزان آلفا لینولنیک اسید، اسید چرب ضروری امگا 3 است.

 به عنوان یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی امگا 3، یک وعده 1 اونس گردو 2.5 گرم ALA را تامین می کند. 

تعداد فزاینده‌ای از شواهد علمی نشان می‌دهد که این امگا 3 برای مغز و قلب مفید است و در عین حال التهاب را در سراسر بدن کاهش می‌دهد.

یک اونس گردو فیروزکوه (حدود هفت پوسته یا 14 نصف) سرشار از مواد مغذی است که برای سلامتی مطلوب ضروری هستند.

علاوه بر اسیدهای چرب ضروری ALA/امگا 3، یک وعده غذایی حاوی یک یا دو پچ پروتئین (4 گرم) و فیبر (2 گرم) است، مواد مغذی که باعث افزایش سیری یا احساس سیری می شوند.

آنها همچنین منبع خوبی از منیزیم و فسفر هستند که می توانند به ترتیب برای عملکرد عضلات و توده استخوان مفید باشند.

Whole walnuts and kernels on a table on sackcloth

اگر فقط هنگام پختن کلوچه یا نان موز به گردو فکر می کنید، فرصت را از دست داده اید. آنها یک ماده همه کاره برای همه انواع غذاها هستند از پیش غذا و سوپ گرفته تا غذاهای اصلی و دسر.

سعی کنید با این نیروگاه تغذیه ای آجیلی، تغذیه بلغور جو دوسر، سالاد، تنقلات، غذاهای اصلی و حتی خوراکی های شیرین خود را افزایش دهید. برای یک میان وعده عالی “در هر زمان”، این گردو پارمزان-علفی را امتحان کنید .

گردو قدیمی ترین غذای درختی شناخته شده برای بشر است که قدمت آن به 7000 سال قبل از میلاد می رسد.

مطالعات اولیه نشان می دهد که گردو ممکن است در کمک به حفظ و بهبود سلامت مغز نقش داشته باشد. یک مطالعه مدل حیوانی منتشر شده در مجله بریتانیایی تغذیه نشان داد که رژیم غذایی حاوی 6 درصد گردو (معادل یک اونس در روز در افراد) می‌تواند زوال حرکتی و شناختی مرتبط با افزایش سن را در حیوانات معکوس کند. 

نتایج یک مطالعه دیگر نشان داد که افزودن گردو به رژیم غذایی موش‌ها به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و کاهش سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *