همه جوامع دوران کودکی را در پارامترهای خاصی تعریف می کنند. از کودکی تا نوجوانی، بسته به مراحل مختلف رشد کودکان، در رابطه با توانایی ها و محدودیت های آنها و همچنین نحوه رفتار و لباس پوشیدن آنها، انتظارات اجتماعی خاصی وجود دارد.

یکی از لباس های پر طرفدار در بین دختران، لباس بچه گانه دخترانه مجلسی است که در انواع مدل ها و رنگ های متنوع در بازار موجود می باشد.

لباس نقش مهمی در «ظاهر» دوران کودکی در طول اعصار دارد. تاریخچه کلی لباس کودکان اطلاعاتی در مورد تغییرات در تئوری و عمل والدین، نقش های جنسیتی، موقعیت کودکان در جامعه، و شباهت ها و تفاوت های لباس و لباس کودکان در بزرگسالان ارائه می دهد.

لباس اولیه برای کودکان در قرن 18

قبل از قرن بیستم، لباس‌هایی که از جنس پارچه کرپ مازراتی که نوزادان و کودکان نوپا می‌پوشیدند یک ویژگی مشترک مشترک داشتند: لباس‌های آنها فاقد تمایز جنسیتی بود. خاستگاه این جنبه از لباس کودکان را می توان به قرن شانزدهم جستجو کرد، زمانی که مردان و پسران نوجوان اروپایی شروع به پوشیدن دوش با شلوار کردند. پیش از این، هم مردان و هم زنان در تمام سنین (به استثنای نوزادان پوشک شده) نوعی لباس، روپوش یا توگا می پوشیدند. هنگامی که مردان شروع به پوشیدن لباس های دو شاخه کردند، لباس های مردانه و زنانه بسیار متمایزتر شد. شلوارهای ساق برای مردان و پسران بزرگتر در نظر گرفته شده بود، در حالی که اعضای جامعه که تابع مردان بودند (همه زنان و کوچکترین بچه ها) همچنان لباس های دامن دار می پوشیدند. برای ما امروز، ممکن است اینطور به نظر برسد که وقتی کودکان نوپا در گذشته دامن یا لباس می‌پوشیدند، «مانند دختران» لباس می‌پوشیدند، اما برای هم‌عصرانشان، پسران و دختران به سادگی یکسان لباس می‌پوشیدند: پوشیدن لباس مناسب برای کودکان نوپا، صرف نظر از جنسیتشان.

در آغاز قرن هجدهم، کودکان تا چهار ماهگی را در پوشک می‌پوشاندند (پوشک‌هایی که در آن زمان استفاده می‌کردند، بدیهی است که ربطی به یکبارمصرف‌های امروزی نداشتند) و آنها را در لباس‌های کتانی بلند “غلاف” می‌کردند. یا پنبه ای، با نیم تنه و دامن های بلند که به طور قابل توجهی بیشتر از قد کودک است. این به “لباس بلند” معروف بود. هنگامی که کودک شروع به خزیدن و راه رفتن کرد، “لباس های کوتاه” را می پوشیدند: دامن و کت و شلوار همراه با نیم تنه هایی که در پشت باز می شد. دختران تا سیزده یا چهارده سالگی از این لباس ها استفاده می کردند و شروع به پوشیدن لباس کردند.

پارچه مازراتی

باز شدن جلوی بدن معمولی زنان بالغ لباس‌های دمپایی تا سن هفت سالگی توسط پسران پوشیده می‌شد، تا زمانی که به نظر می‌رسید آن‌قدر پیر بودند که نسخه‌های مینیاتوری کت‌ها، جلیقه‌ها و ساق‌های مخصوص مردانه را بپوشند. پوشیدن شلوارهای ساق یک نوع تشریفات آغازین بود که بر اساس آن پسران دوران کودکی را پشت سر می گذاشتند و شروع به پذیرفتن نقش ها و مسئولیت های مردانه می کردند.

برای اطلاع از قیمت پارچه و لباس هندی بچه گانه به این سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *