پخت و پز و تزئین با سرکه بالزامیک بارلتا دوستدار غذا، سرکه ای غنی، قهوه ای تیره و ترش شیرین است که از انگور تخمیر شده شراب که سال ها در بشکه ای کهنه شده است، تهیه می شود.

 برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با کاربردهای سرکه بالزامیک به ادامه مطلب مراجعه کنید.

از آن برای زنده کردن غذاهای خوش طعم (یا فقط کام خود) استفاده کنید

البته سرکه بالزامیک که روی سالاد ریخته می شود بسیار خوشمزه است. اما آن را در غذاهای پخته نیز امتحان کنید.

بالزامیک به طعم تند خود ادامه می دهد، طعم غنی گوشت، مرغ و ماهی را متعادل می کند و به سبزیجات اسیدیته خوشامد می بخشد.

برخی از علاقه مندان حتی سرکه بالزامیک را به عنوان یک تونیک که گاهی با کمی آب مخلوط می کنند، برمی گردانند. از برخی دستور العمل های زیر که دارای این ماده منحصر به فرد هستند لذت ببرید.

سرکه بالزامیک سنتی واقعی از انگورهای کشت شده در مناطق مودنا و رجیو امیلیا ایتالیا تولید می شود. این از کاهش انگور تربیانو و لامبروسکو فشرده ساخته شده است.

“mosto cotto” حاصل (“انگور پخته شده” در انگلیسی) اغلب برای چندین دهه در یک سری از بشکه های کوچک کهنه می شود. با گذشت زمان، سرکه به طور فزاینده ای به یک شربت با طعم پیچیده تبدیل می شود.

“بهترین” سرکه بالزامیک Aceto Balsamico Tradizionale di Modena است. طعم عسلی آن در نوع خود بی نظیر است، اما می تواند گران باشد. چیز خوب است که کمی تا حد زیادی پیش می رود.

 برای چیزی ارزان‌تر، به دنبال سرکه بالزامیک با برچسب Balsamico di Modena (بدون علامت سنتی) باشید یا از منطقه Reggio-Emilia ایتالیا آمده است. و به مارک های خوب داخلی نیز توجه داشته باشید.

برای اینکه دسر یا غذای پنیر خود را تند کنید، سرکه بالزامیک را با انجیر، توت فرنگی، هلو و پنیر پارمیجانو رژیانو امتحان کنید. رنگ های عمیق و غنی بالزامیک تعادل کاملی برای خوراکی های شیرین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *