هدف از این تحقیق بررسی اجزای یک رویکرد توسعه کارآمد برای صنعت تولید سیم افشان یک و نیم و کابل عایق در تایلند بود.

روش تحقیق آمیخته با شروع تحقیق کیفی با تکنیک‌های مصاحبه عمیق برای یافتن عوامل تبدیل به مدل و تحقیق کمی با جمع‌آوری داده‌ها از گروه نمونه 500 نفره از مدیران صنعت تولید سیم و کابل عایق برای توسعه و تحلیل مدل استفاده شد.

در نهایت، تحقیق کیفی با تکنیک بحث گروهی برای تایید اعتبار مدل انجام شد. نتایج تجزیه و تحلیل شبیه سازی نشان داد که با داده های تجربی سازگار است.

نتایج آزمون فرضیه نشان داد که مدیریت مالی به طور مستقیم بر کاربرد فناوری مدیریت منابع انسانی و توسعه محصول در سطح معناداری آماری 0.001 تأثیر می گذارد.

کاربرد فناوری به طور مستقیم مدیریت منابع انسانی و توسعه محصول را در سطح معناداری آماری 001/0 تحت تأثیر قرار داد. علاوه بر این، مدیریت منابع انسانی به طور مستقیم بر توسعه محصول در سطح معناداری آماری 0.001 تأثیر گذاشت.

می توان نتیجه گرفت که توسعه کارآمد صنعت تولید سیم و کابل عایق در تایلند باید با مدیریت مالی آغاز شود زیرا مدیریت مالی عامل مهمی در برنامه ریزی سرمایه گذاری برنامه های کاربردی فناوری، مدیریت منابع انسانی و توسعه محصول شرکتی به منظور رقابت در بازار به شدت و پایدار است.

پیشرفت فن آوری منجر به توسعه اقتصاد و صنعت در مقیاس جهانی از جمله استراتژی های توسعه تایلند 4.0، به ویژه سیاست ارتقای تولید برق با استفاده از منابع داخلی برای حداکثر منافع می شود (دفتر سیاست و برنامه ریزی انرژی، وزارت نیرو. ، 2016).

در سال 2002، دولت تایلند وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات را تأسیس کرد و در سال 2016 به وزارت اقتصاد و جامعه دیجیتال تبدیل شد تا توسعه صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات را برای پایدارتر شدن پوشش دهد.

یکی از محصولات کلیدی مورد استفاده در این صنایع “سیم و کابل عایق” است که معمولاً به عنوان سیم های برق، کابل، کابل فیبر نوری، کابل انتقال برق و کابل های مخابراتی شناخته می شود.

با روند جهانی شدن، صنعت سیم و کابل عایق بر تولید برای توزیع به محصولات اصلی در صنعت تولید برق، مخابرات و فناوری اطلاعات در داخل و خارج از کشور مانند تجهیزات مخابراتی، الکترونیک مصرفی، الکترونیک خودرو و کامپیوتر (بخش ارتقاء تجارت بین المللی، 2017).

این امر باعث می شود که صنعت تولید سیم و کابل عایق جهت رشد مطابق با محصولات اصلی داشته باشد. با این حال، همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است، صادرات محصولات سیم و کابل عایق در تایلند کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *