من از شیرینی ها و به ویژه غذاهای شیرین، با اثرات مفید بیشتر بر سلامت.
از محصولات حاوی کارامل یا سایر مواد پرکننده خاص خودداری کنید، زیرا شیرین‌تر هستند، کالری بیشتری دارند و فلاونوئید کمتری دارند. همین امر در مورد پخش های شکلاتی نیز صدق می کند.

چقدر شکلات بخوریم؟
بنابراین شکلات رامتین شونیز بله، اما در حد اعتدال. آزادی بیشتر، مثل همیشه، برای ورزشکاران و کسانی که زندگی فعالی دارند، اما حتی در این مورد افراط و تفریط توجیه نمی شود.
LARN – سطح دریافت مرجع مواد مغذی و انرژی برای جمعیت ایتالیا (تصویر چهارم) – توصیه می‌کند که سهم متوسط ​​30 گرمی داشته باشد. هر چند مراقب باشید! این مقداری است که مطابق با دفعات مصرف پراکنده یا “یک بار مصرف” تعیین می شود. اگر می خواهید هر روز شکلات تلخ مصرف کنید، می توانید به مقداری بین 5 تا 15 گرم بسنده کنید.

اثرات عصبی
شکلات و انتقال دهنده های عصبی
شکلات اغلب از رژیم های غذایی با هدف درمان سردرد حذف می شود زیرا حاوی تیرامین، فنیل اتیلامین است و باعث تولید سروتونین می شود.

شکلات برای علائم افسردگی
سروتونین یک انتقال دهنده عصبی تحریکی است که اگر معیوب باشد، باعث کاهش پاتولوژیک خلق و خو می شود. از آنجایی که مصرف شکلات، به ویژه شکلات تلخ، تولید سروتونین را افزایش می دهد، می توان آن را به عنوان یک “ضدافسردگی طبیعی” تعریف کرد.

شکلات و سردرد
اگر بیش از حد وجود داشته باشد، سروتونین به نفع شروع میگرن است. به همین دلیل در صورت سردرد خوردن شکلات به خصوص تیره و به مقدار زیاد توصیه نمی شود.

اعتیاد به شکلات
وجود تیرامین، فنیل اتیلامین و سروتونین نیز می تواند در به اصطلاح “اعتیاد” به شکلات دخیل باشد که در صورت تایید صریح، جذابیت مقاومت ناپذیری که برای بسیاری از افراد اعمال می کند را توضیح می دهد.

اثر محرک شکلات
شکلات همچنین حاوی مواد فعال محرک است. ما در مورد غلظت نسبتاً متوسط ​​کافئین و تئوبرومین صحبت می کنیم، یک ماده کافئین مانند که فقط می تواند در افرادی که به عملکرد دارویی آنها حساس هستند ایجاد مشکل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *