دراز کشیدن با استفاده از روسری به عنوان چشم بند، که به آنها کمک می کند تا حواس خود را تجربه کرده و رشد دهند. آماده سازی آن آسان است به سادگی روسری را پیدا کنید که می توان آن را به دور چشمان کودک بست تا دید او را مسدود کند.

همچنین باید اشیایی را آماده کنید تا کودکتان در حالی که چشم بسته با آنها بازی کند. برای مثال، می‌توانید برخی از اسباب‌بازی‌های مورد علاقه او یا بلوک‌های شکل‌های مختلف را داشته باشید و از کودکتان بخواهید در حالی که چشم‌بند است، حس کند و حدس بزند که کدام یک را لمس می‌کند.

شما می توانید انواع غذاهای سالم را به قطعات کوچک برش دهید تا کودکتان بتواند غذاهای مختلف را بچشد و حدس بزند. شما همچنین می توانید یک بازی مانند سنجاق دم به الاغ انجام دهید، اگر چشم بند و گروهی از کودکان دارید.

برای توصیف شال پلیسه سه رنگ که با آن ها بازی می کنید از کلمات رنگی استفاده کنید و در حین بازی آن رنگ ها را با اشیاء دیگر مرتبط کنید.

مثلاً بگویید این روسری مثل آسمان آبی یا مثل ماشین ما قرمز است. از فرزندتان بپرسید که روسری ها چه رنگی هستند. حتی اگر برای دانستن نام رنگ‌ها خیلی جوان هستند، از شنیدن نام شما و تمرین گفتن نام‌ها (حتی اگر اشتباه متوجه شوند) یاد می‌گیرند.
همچنین می توانید از کلمات برای توصیف شکل، اندازه و بافت روسری استفاده کنید. از کلمات توصیفی ساده مانند بزرگ و کوچک استفاده کنید و فرزندتان را تشویق کنید تا از این کلمات استفاده کند.
کودک خود را تشویق کنید تا در مورد کاری که انجام می دهد و احساسش در حین بازی صحبت کند. فرزندتان را تشویق کنید تا پیش‌بینی کند وقتی کاری با روسری انجام می‌دهد.  توانایی پیش بینی آنچه اتفاق خواهد افتاد یک مهارت اصلی حل مسئله است و تمرین آن را کامل می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *