تحقیقات در مورد شربت گیاهی فران ضد چاقی به طور فعال به عنوان یک گزینه درمانی برای چاقی انجام شده است.

انواع مختلفی از داروهای غربی با مکانیسم های اثر متفاوت وجود دارد، از جمله اورلیستات، لورکاسرین، فنترمین/توپیرامات، نالترکسون/بوپروپیون و غیره.

[6] علیرغم اثرات دارویی داروها و شربت، آنها اغلب پتانسیل عوارض جانبی خطرناکی مانند حمله قلبی و سکته را دارند.

[7] بنابراین، متخصصان پزشکی و بیماران به دنبال درمان با داروهای گیاهی با عوارض جانبی کم به عنوان یک درمان جایگزین برای این چالش پزشکی هستند.

[8] با افزایش این علاقه، تحقیقات بر روی داروهای گیاهی چاقی در جنبه‌های مختلف از جمله روش‌های استخراج دارو،

[9] انواع نسخه،

[10] و روش‌های دیالکتیک،

[11] و همچنین اثرات درمانی و عوارض جانبی انجام شده است.

بنابراین، درک روندهای تحقیقات علمی در زمینه چاقی و سازماندهی سیستماتیک آنها برای تحقیقات کارآمدتر و توسعه درمان ها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

تحلیل کتاب‌سنجی یک روش تحلیل کمی است که از ابزارهای ریاضی و آماری برای اندازه‌گیری روابط متقابل و تأثیر انتشارات در یک حوزه تحقیقاتی معین استفاده می‌کند.

[12] مزیت آن این است که یک نمای کلان از حجم وسیعی از ادبیات دانشگاهی ارائه می‌کند و می‌تواند برای شناسایی مؤثر مطالعات، نویسندگان، مجلات، سازمان‌های تحقیقاتی و کشورها در طول زمان استفاده شود.

[13] مطالعات کتاب‌سنجی بین‌المللی در مورد چاقی وجود دارد، از جمله: انتشاری در مورد روند تحقیقات جهانی چاقی از سال 1999 تا 2017،

[14] گزارشی در مورد روند تحقیقاتی در مطالعات جهانی میکروبیوتای روده در حوزه تحقیقات چاقی،

[15] و یک مقاله که یک به روز رسانی ادبیات مربوط به چاقی و miRNA ها را ارائه کرد.

[16] با این حال، تا به امروز، هیچ مطالعه کتاب سنجی در مورد داروهای گیاهی برای چاقی انجام نشده است.

هدف این مطالعه ردیابی پیشرفت‌ها در دانش جمعی گیاه‌پزشکی برای درمان چاقی با استفاده از رویکرد کتاب‌سنجی و شناسایی دیدگاه جدیدی در جهت‌گیری تحقیقات آینده بود.

کمیته فرآورده های دارویی گیاهی (HMPC) نظرات علمی در مورد مواد و فرآورده های گیاهی، همراه با اطلاعاتی در مورد استفاده های توصیه شده و شرایط ایمن، از طرف آژانس دارویی اروپا (EMA) صادر می کند.

این به شرکت ها و مقامات ذیصلاح ملی یک نقطه مرجع واضح در هنگام تهیه یا ارزیابی درخواست مجوز بازاریابی یا ثبت محصولات دارویی گیاهی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) می دهد.

شرکت هایی که به دنبال عرضه محصولات دارویی گیاهی به بازار کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند باید از رویه های ملی نظارت شده توسط مقامات ذیصلاح ملی پیروی کنند.
سه مسیر اصلی نظارتی برای عرضه یک محصول دارویی گیاهی به بازار کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *