کارخانه های لپه ریز ایرانی با نور مصنوعی (PFALs)، با ساختاری تقریباً هوابند و عایق بندی شده، این پتانسیل را دارند که تولید مقادیر زیادی از گیاهان با کیفیت بالا را در طول سال و در عین حال دستیابی به راندمان بالای استفاده از منابع را امکان پذیر کنند [1،2،3].

,4,5,6,7,8,9,10]. مزایای نظری PFAL تنها زمانی قابل دستیابی است که سیستم به درستی مهندسی، ساخته و راه اندازی شده باشد [11،12،13].

در واقع، انواع چالش‌های PFAL از جمله سرمایه‌گذاری اولیه بالا، سیستم کشت بهینه و کنترل‌های محیطی باقی می‌ماند که می‌توان با بهبود بهره‌وری در PFAL ها [13] را حل کرد.

علیرغم لپه زرد محیط کنترل شده در PFALها، تغییراتی در افراد گیاه، به ویژه در حوالی برداشت، یافت شده است که منجر به تأثیر منفی بر بهره وری گیاه در عملیات PFAL می شود [5،14،15].

لپه

یکنواختی لپه باقالی زرد رشد گیاه با کاهش تغییرات دو بعدی (2 بعدی) در صفات گیاهی (به عنوان مثال، فنوتیپ)، مانند وزن تر، ارتفاع گیاه، مورفولوژی و غلظت متابولیت های ثانویه در هر گیاه، می تواند به بهبود بهره وری در PFALها کمک کند [14]. ].

تغییرات در صفات گیاهی گیاهان منفرد عمدتاً به سه عامل نسبت داده می شود: محیط، ژنوتیپ (گونه و رقم)، و مدیریت (مداخله انسان و ماشین) [5،14].

در واقع، لپه باقالی خشک تغییرات دوبعدی در صفات گیاه در یک سینی کشت تا حدی به تغییرات دو بعدی در ریزمحیط اطراف گیاهان منفرد، از جمله چگالی شار فوتون فتوسنتزی (PPFD) و سرعت جریان هوا در داخل و داخل تاج گیاه یا افراد در سینی نسبت داده می‌شود [14]. ].

مطالعات گذشته بر توزیع PPFD در سینی کشت و حتی تفاوت در توزیع PPFD بین یک تاج گیاه و سینی کشت بدون گیاه روشن شده است [16،17،18].

    1. Variations in the Growth of Cotyledons and Initial True Leaves as Affected Variations in the Growth
  1. راهکار فرمانده ارتش برای سرکوب اغتشاشگران
  2. ماجرای قتل عام پولدارها یک جهان را شاد کرد
  3. چگونه یک آجر سفالی توانست دنیا را متحول کند؟!
  4. با مصرف پرتغال خونی از سرطان خون جلوگیری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *