همواره در هنگام انتخاب ظروف تفلون به این نکته باید توجه داشته باشید که استفاده از ظروف بازسازی تفلون به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا بازسازی تفلون چندان ایمن نیست.

بیشتر از تفلون غیر استاندارد استفاده می شود و مواد شیمیایی مضر و سرطان زا موجود در آن به دلیل گرما به راحتی وارد غذا می شود.

چدن آلیاژی از آهن است و دیگ چدنی وقتی سطح آن خراشیده می شود زنگ می زند در بیشتر موارد به دلیل حرارت زیاد، مواد داخل قابلمه های چدنی آزاد شده و با غذا مخلوط می شوند اگرچه نوع لعاب دار این قابلمه ها بهتر است، اما بهترین قابلمه برای پخت و پز محسوب نمی شود.

امروزه ظروف با روکش تفلون بسیار محبوب هستند تقریباً هر خانواده ای انواع ظروف تفلون نکیسا در آشپزخانه را دارد.

ظروف نچسب که در اصطلاح عامیانه تفلون است، مترادف با آشپزی سالم شده است. با این حال، اخیراً مقالاتی منتشر شده است که تحت شرایط خاص می تواند برای سلامتی مضر باشد.

ظروف تفلون

اگرچه در گذشته بسیاری از ایرانیان از ظروف سفالی برای تهیه و طبخ غذا استفاده می کردند، اما ظروف سفالی به مرور زمان متخلخل می شوند.

به این ترتیب غذا به داخل آنها نفوذ می کند و با شستشو آسیبی نمی بیند و محلی برای رشد میکروارگانیسم ها و بروز عفونت می شود بنابراین پختن غذا در آنها توصیه نمی شود.

بسیاری از راهنمایان پرورش دهنده پرندگان عجیب و غریب هشدار می دهند که بخار تفلون می تواند پرندگان را بکشد.

دامپزشکان توصیه می کنند هنگام پختن غذا در چنین ظروفی، قفس های طیور را از آشپزخانه خارج کنید. ترسناک به نظر می رسد. کارشناسان بهداشت چه می گویند؟

مزایای ظروف تفلون نکیسا:
چرا تفلون محبوب است؟ این ترکیب در سال 1936 کشف شد و در تمام زمان ها عمدتاً به عنوان یک پوشش نچسب استفاده می شد. در نهایت، خانم‌های خانه‌دار ظروفی دارند که از سوختن غذا جلوگیری می‌کند، مراقبت از آن آسان است، و به عنوان یک امتیاز اضافی، نیازی به ریختن مقادیر بی‌پایان چربی نیست.

استفاده از رنگ معجزه گر به تدریج در حال گسترش است و علاوه بر قابلمه و تابه، از قبل برای تکمیل فر، سرخ کن، توستر و حتی سشوار، لباس و فرش استفاده می شود. اما چند دهه پیش، متخصصان تغذیه سالم در مورد خطرات و مضرات سلامتی صحبت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *